Vi vil forsikre oss om at du er fornøyd med kjøpet ditt. Vi tilbyr 30 dagers garanti, i tilfelle det er en defekt på produktet. Hver eneste artikkel du bestiller hos norsedesign.no trykkes for hånd for deg («print-on-demand»). Vi trykker når du bestiller. Derfor tilbyr vi kun garanti når produktet er defekt eller har en feil.
Vær oppmerksom på at vi ikke refunderer fraktkostnadene du opprinnelig betalte. Varen må være ny og aldri brukt. Det er kundens ansvar å sørge for at varene ikke blir skadet eller flekkete under retur.
Send en e-post til support@norsedesign.no med navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer, og beskrivelse og bilde av feilen. Dersom defekten på produktene oppfyller garantikriteriene. Vi leverer et lignende produkt eller vi refunderer det defekte produktet.
Et av de største miljøproblemene i verden per i dag er et høyt karbonavtrykk, spesielt i retur av klær. Vi inviterer deg til å være en del av endringen og være en del av bevegelsen. Bevisst forbrukerisme!
Bevisst forbrukerisme
(Kunder bryr seg om hvordan deres forbruk påvirker planeten)
Forbrukermodellen er i stadig endring, med mange kunder i dag som fokuserer på det som er kjent som "bevisst forbrukerisme”. Kjøpspraksis drevet av en forpliktelse til å ta kjøpsbeslutninger som har en positiv sosial, økonomisk og miljømessig innvirkning. I lekmannstermer betyr dette at forbrukere kjøper seg inn i bedrifter – både store og små – som leder med sine moralske kompasser, og ikke kompromitterer velværet til arbeidere, dyr eller miljøet for økonomisk fortjeneste. Denne praksisen er konsekvent i stigende trend.
Effekten av avkastning:
Hvis du bestemmer deg for å returnere dem, går kjøpene dine inn i den omvendte forsyningskjeden. De spoler seg tilbake gjennom et nettverk av mellommenn og forhandlere og havner ofte til slutt på en søppelfylling.
Deres samlede transport bidrar til millioner av tonn karbondioksid inn i atmosfæren vår hvert eneste år, noe som er skadelig for miljøet og helsen vår.
Hvorfor havner så mange returer på deponi i stedet for å selges videre?
Ganske enkelt. Returer legger et stort press på forhandlere: de krever ekstra lagerplass og ansatte for å sortere dem, og de kan ofte bare selges videre til nedsatte priser.
Deretter går mindre enn halvparten av returene tilbake i salg, siden det er billigere og mindre bryderi for forhandlere å sende dem til et forbrenningsanlegg eller deponi. Sjokkerende nok er det dyrere å selge dem med rabatt til sekundære leverandører eller avviklingstjenester.
Hjelp oss å skape mer bevissthet om miljøet og skape en bedre verden for alle!
Hvis du ikke likte produktet eller kanskje størrelsen ikke var helt riktig;
Tips:
Her deler vi noen tips om hva du kan gjøre med klesplagget ditt. Kanskje du sprer glede til andre og hjelper miljøet samtidig:)
1.- Du kan gi plagget til en venn som kanskje vil bli veldig glad for det.
2.- Det finnes mange sentre hvor de mottar klær til folk som trenger det.
3.- Det finnes sentre hvor de mottar brukte klær og selger dem videre for å bruke pengene til hjelpe vanskeligstilte.
4.- Det er også mange butikker som mottar klær som skal resirkuleres.
Takk for at du er en del av Bevisst forbrukerisme og gjør din del for en bedre verden for nå og i fremtiden.